13.3.2015

8. ročník slovenského semifinále súťaže Henkel Innovation Challenge má svojho víťaza

Doktor Bref: Inovatívny produkt, ktorý môže v budúcnosti varovať pred ochorením

Porotu slovenského semifinále súťaže Henkel Innovation Challenge, ktoré sa uskutočnilo v Bratislave, napokon presvedčila dvojica Peter Kubjatko a Zuzana Mináriková z Ekonomickej univerzity v Bratislave. Slovenskí finalisti postupujú do veľkého finále súťaže Henkel Innovation Challenge, ktoré sa bude konať na začiatku apríla vo Viedni. O prvenstvo sa popasujú s víťaznými tímami z ďalších 27 krajín.

Do súťaže Henkel Innovation Challenge sa na Slovensku v roku 2014 zapojilo celkovo 9 tímov. Mali za úlohu navrhnúť a predstaviť inovatívny produkt alebo technológiu pre jednu z troch divízií spoločnosti Henkel: Pracie a čistiace prostriedky, Beauty Care a Lepidlá Technológie. Inovácia by pritom mala byť taká, s ktorou by sa mohli stretnúť spotrebitelia v budúcnosti – konkrétne v roku 2050 a mala byť navrhnutá tak, aby vyhovovala všetkým kritériám udržateľnosti zdrojov. Každý z tímov mal svojho vlastného mentora z radov manažérov spoločnosti Henkel, ktorý tím usmerňoval a pomáhal mu pripraviť sa na záverečnú prezentáciu.

Tohtoročný víťazný nápad na produkt s názvom „Doktor Bref“ je inovácia, vďaka ktorej by sa ľudia starali nielen o čistotu svojej domácnosti, ale aj o svoje zdravie. Doktor Bref vyzerá ako klasický produkt na čistenie toalety, avšak obsahuje v sebe technológie, ktoré umožnia vďaka ľudským extrementom identifikovať chorobu v zárodku a zároveň upozorniť na akékoľvek problémy v organizme. Keď sme sa víťaznej dvojice Petra Kubjatka a Zuzany Minárikovej opýtali, ako sa zrodil ich víťazný produkt, povedali, že v prvotnej fáze mali asi 15 nápadov, nad ktorými premýšľali. „Doktor Bref bol najskôr iba taká recesia, až potom sme v ňom objavili potenciál a rozhodli sme sa ho detailnejšie rozpracovať. Cenné rady sme získali od našej mentorky Zuzany Váry, šéfky marketingu divízie Beauty Care v Henkel Slovensko, ktorá nás usmernila hlavne čo sa týka marketingovej stratégie produktu,“ dodali víťazi.

Mentorka víťazného tímu Zuzana Váry k súťaži dodáva: „Cením si, že počas našich spoločných stretnutí a diskusií mali moji zverenci záujem počúvať, prijímať rady a najmä snahu neustále sa zlepšovať a zdokonaľovať ich inovatívny koncept Bref the doctor. Naša spolupráca sa tak zavŕšila úspešnou prezentáciou v rámci slovenského kola. V medzinárodnom finále im budem držať palce a s mojou podporou môžu rátať aj naďalej.“

Od 8. do 10. apríla bude tento tím reprezentovať Slovensko na medzinárodnom finále súťaže vo Viedni, kde bude bojovať o prvú cenu, ktorou je „Lístok na cestu okolo sveta“ v hodnote 10 000 eur. V poradí druhý a tretí tím získa peňažnú cenu v hodnote 4 000 a 2 000 eur. Prvé tri tímy sa tiež budú mať možnosť stretnúť a porozprávať s výkonným riaditeľom spoločnosti Henkel Kasperom Rorstedom.

Viac informácií o „Henkel Innovation Challenge“ je zverejnených na stránke www.henkelchallenge.com alebo na Facebooku www.facebook.com/henkelchallenge s viac ako 102 000 fanúšikmi. Videá z predchádzajúcich ročníkov nájdete na Youtube.