Objavte značky z našich troch obchodných divízií Adhesive Technologies, Beauty Care a Laundry & Home Care.

14.11.2017 Düsseldorf / Německo
„Spoločnosť Henkel zaznamenala silné výsledky za tretí štvrťrok. V neustále náročnejších podmienkach sa nám podarilo ďalej zvyšovať obrat aj výnosy. K tomuto pozitívnemu vývoju prispeli všetky tri obchodné divízie. Organický obrat sa nám podarilo zvýšiť o 3 %, pričom nominálny obrat vzrástol približne o 5 %,“ povedal predseda predstavenstve spoločnosti Hans Van Bylen. „Dosiahli sme výrazný nárast upravenej marže EBIT, ktorá sa zvýšila na novú rekordnú úroveň 18 %. Výrazné zvýšenie sa nám podarilo dosiahnuť aj v upravených výnosoch na prioritnú akciu. Okrem toho sme úspešne uzavreli tri akvizičné projekty, ktoré významnou mierou posilnia naše obchodné portfólio.“
„Očakávame, že celkovo volatilné a neisté podmienky na trhu budú pretrvávať i naďalej. Kurzové vplyvy budú mať stále väčší negatívny dosah. Zložité podmienky na spotrebiteľských trhoch budú pravdepodobne pokračovať. Sme aj naďalej pevne odhodlaní pokračovať v našom úspešnom rozvoji a plniť naše strategické priority,“ povedal Hans Van Bylen.
Pre celý finančný rok 2017 spoločnosť Henkel potvrdila svoj výhľad obratu, a aj napriek rastúcim negatívnym kurzovým vplyvom zvýšila svoj odhad EPS. „Stále očakávame rast organického obratu na úrovni skupiny v rozpätí 2 až 4 % a zvýšenie upravenej marže EBIT nad hodnotu 17 %. Pokiaľ ide o upravené výnosy na preferenčnú akciu, momentálne očakávame ich zvýšenie približne o 9 %,“ dodal Hans Van Bylen.
V treťom štvrťroku 2017 sa obrat nominálne zvýšil o 4,9 % na 4 981 mil. eur. Celkový negatívny vplyv kurzových pohybov na obrat predstavoval 4,2 %. Akvizície a odpredaje tvorili 6,1 % z rastu obratu. Organický obrat, do ktorého sa nezapočítavajú kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja, zaznamenal presvedčivý nárast o 3,0 %.
Divízia Adhesive Technologies vykázala silný organický rast obratu na úrovni 4,9 %. V divízii Beauty Care organický obrat vykázal pozitívny nárast o 0,5 %. Divízia Laundry & Home Care zaznamenala pozitívny organický rast obratu na úrovni 1,8 %.
Rozvíjajúce sa trhy mali na organickom raste obratu skupiny opäť nadpriemerný podiel, pričom zaznamenali veľmi silný rast na úrovni 5,0 %. Organický rast obratu na vyspelých trhov dosiahol 1,5 %.
V regióne západnej Európy ostal organický obrat na úrovni predchádzajúceho štvrťroka, kým vo všetkých ostatných regiónoch rástol: vo východnej Európe o 4,8 %, v Afrike a na Strednom východe o 3,2 %, v Severnej Amerike tiež o 3,2 %, v Latinskej Amerike o 2,8 % a v ázijsko-pacifickom regióne o 6,4 %.
Upravený prevádzkový zisk (EBIT) sa zvýšil o 7,1 % na 897 mil. eur. Na tomto zvýšení mali podiel všetky tri obchodné divízie.
Upravená výnosnosť predaja (EBIT) sa zvýšila o 0,4 percentuálneho bodu na18,0 %.
Upravené výnosy na prioritnú akciu (EPS) sa zvýšili o 8,5 % z 1,42 eur na 1,54 eur.
Pomer čistého prevádzkového kapitálu k obratu sa medziročne zvýšil o 0,4 percentuálneho bodu na 5,6 %.
Divízia Adhesive Technologies dosiahla v treťom štvrťroku silný organický rast obratu na úrovni 4,9 %. Nominálne sa obrat zvýšil o 4,5 % na 2 373 mil. eur. Upravený prevádzkový zisk vzrástol o 5,5 % a dosiahol 454 mil. eur. Upravená výnosnosť predaja sa zvýšila na 19,1 %.
Divízia Beauty Care zaznamenala v treťom štvrťroku pozitívny organický rast obratu o 0,5 %. V nominálnom vyjadrení dosiahol 941 mil. eur a zaostal tak za úrovňou z rovnakého štvrťroka predchádzajúceho roku. Upravený prevádzkový zisk vykázal pozitívne zvýšenie o 0,5 % a dosiahol 171 mil. eur. Upravená výnosnosť predaja zaznamenala veľmi výrazný rast na úroveň 18,1 %.
Organický rast obratu divízie Laundry & Home Care dosiahol v treťom štvrťroku kladnú úroveň 1,8 %. Nominálne sa obrat medziročne zvýšil o 10,6 % na hodnotu 1 636 mil. eur. Upravený prevádzkový zisk vzrástol o 10,9 % a dosiahol 294 mil. eur. Upravená výnosnosť predaja na úrovni 17,9 % ostala na hodnotách rovnakého štvrťroka predchádzajúceho roku.
Po úspešnom dokončení akvizícií spoločností Darex Packaging Technologies, Sonderhoff Group a Nattura Laboratorios spoločnosť Henkel ďalej posilnila svoje obchodné portfólio.
Obrat za deväť mesiacov prvýkrát prekročil hranicu 15 mld. eur, keď sa zvýšil o 9,3 % na konečnú hodnotu 15 143 mil. eur. Organický obrat, do ktorého sa nezapočítavajú kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja, zaznamenal presvedčivý nárast o 3,1 %. Na týchto pozitívnych výsledkoch mali podiel všetky tri obchodné divízie.
Upravený prevádzkový zisk (EBIT) sa zvýšil o 10,5 % z 2 407 mil. eur na 2 660 mil. eur. Upravená výnosnosť predaja vzrástla zo 17,4 % na 17,6 %. Upravené výnosy na prioritnú akciu sa zvýšili o 10,0 % zo 4,09 eura na 4,50 eura.
Za prvých deväť mesiacov roka 2017 zaznamenala divízia Adhesive Technologies veľmi silný rast organického obratu na úrovni 4,6 %. Vďaka výraznému nárastu dosiahla upravená výnosnosť predaja hodnotu 18,8 %. Pozitívny, 0,9 % nárast organického obratu zaznamenala divízia Beauty Care. Upravená výnosnosť predaja zaznamenala výrazný rast na úroveň 17,6 %. Rast organického obratu v divízii Laundry & Home Care dosiahol 2,2 %. Upravená výnosnosť predaja predstavovala 17,6 %.
Čistá finančná pozícia spoločnosti Henkel k 30. septembru 2017 predstavovala -3 336 mil. eur (-2 301 mil. eur k 31. decembru 2016). Zmena v porovnaní s koncom roka 2016 bola spôsobená predovšetkým platbami za akvizície.
Spoločnosť Henkel aktualizovala výhľad na finančný rok 2017. Henkel potvrdzuje svoje očakávania týkajúce sa rastu organického obratu vo výške 2 až 4 % na úrovni skupiny. Aktualizovaný očakávaný organický rast sa teraz pohybuje na úrovni 4 až 5 % percent pre divíziu Adhesive Technologies, 0 až 1 % pre divíziu Beauty Care a okolo 2 % pre divíziu Laundry & Home Care. V prípade upravenej výnosnosti predaja (EBIT) spoločnosť Henkel naďalej očakáva zvýšenie v porovnaní s predchádzajúcim rokom na viac ako 17,0 %. Vzhľadom na dobré obchodné výsledky spoločnosť Henkel aktualizuje svoj výhľad upravených výnosov na prioritnú akciu a predpokladá ich zvýšenie na úrovni približne 9 %.
* Upravené o jednorazové poplatky/zisky a náklady na reštrukturalizáciu.
Tento dokument obsahuje výhľadové stanoviská opierajúce sa o aktuálne odhady a predpoklady vypracované manažmentom spoločnosti Henkel AG & Co. KGaA. Výhľadové stanoviská charakterizuje použitie takých slovných zvratov ako okrem, zámer, plán, predikcia, predpoklad, mať za to, odhad, anticipovať, prognóza a obdobné formulácie. Takéto stanoviská nie je možné chápať ako zaručujúce akýmkoľvek spôsobom, že dané predikcie sú presné. Budúca výkonnosť ako aj reálne dosiahnuté výsledky spoločnosti Henkel AG & Co. KGaA a jej sesterských spoločností závisia od celého radu rizikových faktorov a neistôt, a preto sa môžu podstatne odkláňať od výhľadových stanovísk. Na mnohé z nich spoločnosť Henkel nemá priamy dosah a vopred ich nie je možné presne odhadnúť, ako napríklad, aké bude ekonomické prostredie v budúcnosti a aké budú kroky konkurentov a iných subjektov pôsobiacich na trhu. Spoločnosť Henkel nemá v úmysle a ani neprijme kroky za účelom aktualizácie týchto stanovísk.
Štvrťročná správa Q3/2017 (Cover)