7. 4. 2021  Düsseldorf / Nemecko

Zmena v predstavenstve spoločnosti Henkel

Wolfgang König nahradí Jens-Martina Schwärzlera na mieste výkonného viceprezidenta pre divíziu Beauty Care

Wolfgang König (48), ktorý v súčasností pôsobí na pozícii Category President Kellogg North America, sa s účinnosťou od 1. júna 2021 stane členom predstavenstva spoločnosti Henkel ako výkonný viceprezident pre obchodnú divíziu Beauty Care. Nahradí tak Jens-Martina Schwärzlera (57), ktorý túto funkciu opúšťa. V spoločnosti Henkel pôsobil viac než 28 rokov a na čele divízie Beauty Care stál od roku 2017.

„V mene našej dozornej rady a výboru akcionárov som veľmi rada, že môžem vymenovať Wolfganga Königa za nového člena predstavenstva spoločnosti Henkel a výkonného viceprezidenta pre našu obchodnú divíziu Beauty Care. Má bohaté manažérske a líderské skúsenosti z popredných medzinárodných spoločností, ktoré pôsobia v odvetví spotrebného tovaru, a prináša cenné znalosti z oblasti marketingu, odbytu a inovácií so silnou orientáciou na výkonnosť. Veľmi sa tešíme, že ho budeme môcť privítať v tíme spoločnosti Henkel,“ povedala predsedníčka výboru akcionárov a dozornej rady spoločnosti Henkel Dr. Simone Bagel-Trah. „Rada by som sa tiež poďakovala Jens-Martinovi Schwärzlerovi za jeho oddanosť a pracovné úspechy, ktoré dosiahol za viac než 28 rokov pôsobenia v spoločnosti Henkel. Do budúcnosti mu želáme všetko najlepšie,“ povedala Dr. Bagel-Trah.

Wolfgang König má viac než 25 rokov profesionálnych skúseností v odvetví rýchloobrátkového spotrebného tovaru na vyspelých aj rozvíjajúcich sa trhoch. Kariéru začal v roku 1996 v spoločnosti Beiersdorf, v ktorej pôsobil v rôznych manažérskych funkciách v Nemecku a USA, kde mal na starosti značkové produkty a kľúčových zákazníkov. V roku 2005 nastúpil do spoločnosti Colgate-Palmolive v Nemecku na pozíciu marketingového riaditeľa pre Nemecko, Rakúsko a Švajčiarsko. Neskôr prešiel do USA na pozíciu globálneho marketingového riaditeľa pre divíziu produktov osobnej starostlivosti a následne do Mexika, kde sa stal generálnym manažérom pre marketing a inovácie pre krajiny latinskoamerického regiónu so zodpovednosťou za všetky kategórie produktov vrátane výrobkov osobnej a ústnej starostlivosti. V roku 2012 sa stal generálnym manažérom americkej potravinárskej spoločnosti Kellogg pre región severnej Európy zodpovedným za komerčné aktivity v 23 štátoch vrátane Nemecka, Škandinávie a stredovýchodnej Európy. Po pôsobení na rôznych manažérskych pozíciách v spoločnosti Kellogg v Európe a USA bol nakoniec vymenovaný do funkcie Category President Kellogg North America, kde mal na starosti obchodné aktivity v hodnote 6,7 miliardy USD v rámci všetkých produktových kategórií, ako aj centrálne funkcie ako výskum a vývoj a marketing. Wolfgang König má magisterský titul z obchodu a ekonómie z univerzity v Kasseli. Narodil sa 2. mája 1972, je ženatý a má tri deti.

„V mene dozornej rady a výboru akcionárov by som sa chcela poďakovať Jens-Martinovi Schwärzlerovi. V spoločnosti Henkel pôsobil viac než 28 rokov a od roku 2017 stál na čele našej obchodnej divízie Beauty Care, kde využíval svoje bohaté skúsenosti a úspešné výsledky v obidvoch divíziách spotrebného tovaru spoločnosti Henkel v Nemecku, Európe a USA. Počas jeho pôsobenia sa úspešne rozšíril náš segment profesionálnej vlasovej kozmetiky a posilnil maloobchodný segment vďaka výrazným inováciám, cieleným akvizíciám a zvýšenej pozornosti, ktorú sme venovali e-obchodu a novým digitálnym biznismodelom,“ pripomenula Dr. Bagel-Trah.

Jens-Martin Schwärzler prišiel do spoločnosti Henkel v roku 1992, kde na začiatku pôsobil na rôznych marketingových a manažérskych pozíciách v divízii Laundry & Home Care. V rokoch 2008 až 2014 mal na starosti globálne marketingové aktivity divízie Beauty Care v segmente produktov starostlivosti o telo, pokožku a ústnu hygienu. Okrem toho mal na starosti aj maloobchodný trh s kozmetikou v západnej Európe a medzinárodný odbyt divízie Beauty Care. Od začiatku roka 2015 bol zodpovedný za obchodné aktivity spoločnosti Henkel v segmente spotrebného tovaru v Severnej Amerike. Pod jeho vedením uviedla spoločnosť Henkel na severoamerický trh značky ako Persil či Schwarzkopf. Po akvizícii spoločnosti Sun Products Corporation v roku 2016 stál na čele procesu integrácie a relokácie obchodných aktivít spoločnosti Henkel v segmente spotrebného tovaru v USA. V novembri 2017 bol vymenovaný za výkonného viceprezidenta pre divíziu Beauty Care a člena predstavenstva spoločnosti Henkel. Jens-Martin Schwärzler má magisterský titul z obchodu a ekonómie z univerzity v Stuttgart-Hohenheime. Je ženatý a má dve deti.