Discover the brands and technologies from our business units Henkel Adhesive Technologies and Henkel Consumer Brands.
6. 11. 2025 Düsseldorf / Nemecko
V treťom štvrťroku 2025 zaznamenala spoločnosť Henkel robustný rast obratu aj napriek pretrvávajúcim náročným podmienkam trhového prostredia – tak z pohľadu priemyselného dopytu, ako aj v súvislosti s globálnym útlmom spotrebiteľských nálad – pričom celkový obrat na úrovni skupiny dosiahol približne 5,1 miliardy eur. Uvedená hodnota zodpovedá organickému rastu na úrovni 1,4 percenta. Zvýšenie obratu na úrovni skupiny bolo primárne podporené celkovým pozitívnym vývojom objemu predaja, ku ktorému sa pridal stabilný cenový vývoj.
„Momentum obratu pokračovalo v treťom štvrťroku v zrýchľovaní v súlade s očakávaniami. Aj keď hlavnú úlohu zohrávala obchodná divízia Adhesive Technologies, divízia Consumer Brands tiež zaznamenala pozitívny rast organického obratu. Z pohľadu jednotlivých regiónov si pozornosť zaslúži predovšetkým pozitívny vývoj obratu v Severnej Amerike, ku ktorému svojimi výsledkami prispeli obidve obchodné divízie. Potvrdila sa tak účinnosť našich opatrení,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti Henkel Carsten Knobel.
„Okrem toho sa v treťom štvrťroku dobre vyvíjali aj výnosy a zároveň sme dôsledne pokračovali v investovaní do našich podnikateľských aktivít a značiek. Takisto veľmi úspešne pokračujeme v integrácii podnikateľských aktivít v rámci našej divízie Consumer Brands a tento proces by mal byť dokončený do konca roka, ako sme avizovali. Očakávame, že plné úspory nákladov vo výške najmenej 525 miliónov eur sa nám podarí zrealizovať do konca aktuálneho finančného roka,“ dodal ďalej Carsten Knobel.
„Celoročný výhľad na rok 2025 ostáva nezmenený, hoci neistota a náročné podmienky na svetových trhoch stále pretrvávajú. Aj naďalej očakávame, že upravená marža EBIT aj rast upraveného výnosu na prioritnú akciu pri konštantných kurzových sadzbách sa budú pohybovať bezpečne v našich aktuálnych výhľadových pásmach. Avšak v prípade, ak sa celkové ekonomické prostredie do konca roka výrazne nezlepší, očakávame, že rast organického obratu na úrovni skupiny sa bude pohybovať okolo dolnej hranice aktuálneho výhľadového rámca v rozmedzí od 1 do 2 percent,“ uviedol ďalej Carsten Knobel.
Obchodná divízia Adhesive Technologies zaznamenala v treťom štvrťroku pozitívny rast organického obratu, ku ktorému prispeli najmä obchodný segment mobility a elektronického priemyslu a segment výrobkov pre remeselníkov, stavebníctvo a profesionálov. Ku kladnému rastu organického obratu obchodnej divízie Consumer Brands prispel predovšetkým obchodný segment vlasovej kozmetiky a výrobkov.
V treťom štvrťroku 2025 sa obrat skupiny nominálne znížil o 6,3 percenta na hodnotu 5 147 miliónov eur. Akvizície a odpredaje mali na vývoj obratu negatívny účinok na úrovni 2,9 percenta, kým záporný príspevok kurzových vplyvov bol na úrovni 4,8 percenta. Organicky (t. j. po úprave o kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredajov) sa obrat zvýšil o 1,4 percenta. Na úrovni skupiny prispeli k uvedenému rastu stabilný vývoj cien aj celkovo dobrý vývoj objemu predaja.
Za prvých deväť mesiacov roku 2025 dosiahol celkový obrat hodnotu 15 549 miliónov eur. Kým v nominálnom vyjadrení to predstavuje zníženie o 4,6 percenta, organicky sa spoločnosti Henkel podarilo obrat zvýšiť o 0,4 percenta, a to vďaka pozitívnemu cenovému vývoju. Naopak, objem predaja sa na úrovni skupiny mierne znížil.
Rast organického obratu v treťom štvrťroku potiahli najmä trhy v Severnej Amerike, v regióne IMEA (India, Stredný východ, Afrika) a v ázijsko-pacifickom regióne. Naopak, Európa a Latinská Amerika zaznamenali pokles organického obratu.
K pozitívnemu rastu organického obratu spoločnosti Henkel za prvých deväť mesiacov roka 2025 prispeli najmä región IEMA a ázijsko-pacifický región.
Obrat obchodnej divízie Adhesive Technologies dosiahol v treťom štvrťroku 2025 sumu 2 708 miliónov eur, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje nominálne zníženie o 3,3 percenta. Organicky (t. j. po úprave o kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredajov) sa obrat zvýšil o 2,5 percenta. K uvedenému zvýšeniu prispel pozitívny vývoj tak v cenovej oblasti, ako aj v objeme predaja. Kurzové vplyvy znížili obrat o 4,9 percenta, kým negatívny vplyv akvizícii a odpredajov dosiahol 0,9 percenta.
Za prvých deväť mesiacov roka 2025 sa obrat obchodnej divízie Adhesive Technologies v nominálnom vyjadrení znížil o 1,8 percenta na hodnotu 8 124 miliónov eur. Organický rast obratu predstavoval 1,6 percenta.
K dobrému rastu organického obratu divízie Adhesive Technologies prispeli v treťom štvrťroku najmä trhové segmenty mobility a elektronického priemyslu a segment výrobkov pre remeselníkov, stavebníctvo a profesionálov. Najvýraznejší podiel na tomto raste mal segment mobility a elektronického priemyslu, v prípade ktorého sa organický obrat zvýšil o 5,9 percenta. K uvedenému vývoju prispeli dvojciferný organický rast v odvetví elektronického priemyslu a veľmi silný rast organického obratu v priemyselnom segmente. Obrat v segmente automobilového priemyslu celkovo klesol z dôvodu utlmeného dopytu. Segment obalov a spotrebného tovaru vykázal mierne záporný rast organického obratu, keď klesol o 1,1 percenta. Obrat klesol v kategórii obalov, naopak kategória spotrebného tovaru zaznamenala pozitívny rast. Trhový segment výrobkov pre remeselníkov, stavebníctvo a profesionálov dosiahol rast organického obratu vo výške 2,2 percenta. K uvedenému rastu prispelo výrazné zvýšenie obratu v kategóriách výroby a údržby. Výrobky pre stavebníctvo zaznamenali dobrý rast obratu, zvýšil sa aj obrat v kategórii výrobkov pre spotrebiteľov a remeselníkov.
Z pohľadu jednotlivých regiónov zaznamenala obchodná divízia Adhesive Technologies v treťom štvrťroku mierny pokles organického obratu v Európe. Hoci vývoj v segmente výrobkov pre remeselníkov, stavebníctvo a profesionálov bol pozitívny, pokles organického obratu sa prejavil v segmentoch mobility a elektronického priemyslu aj obalov a spotrebného tovaru. Naopak severoamerický región zaznamenal kladný rast organického obratu, ktorý ťahali obchodné segmenty mobility a elektronického priemyslu a výrobkov pre remeselníkov, stavebníctvo a profesionálov. K dvojcifernému rastu organického obratu tejto obchodnej divízie v regióne IMEA prispeli všetky obchodné segmenty. Latinskoamerický región zaznamenal pokles organického obratu vo všetkých troch obchodných segmentoch. Ázijsko-pacifický región vykázal veľmi silný rast organického obratu, a to najmä vďaka dvojcifernému zvýšeniu obratu v obchodnom segmente elektronického priemyslu na čínskom trhu.
Obrat obchodnej divízie Consumer Brands dosiahol v treťom štvrťroku 2025 celkovú hodnotu 2 402 miliónov eur, čo v porovnaní s rovnakým štvrťrokom predchádzajúceho roka predstavuje nominálny pokles o 9,5 percenta. Organicky (t. j. po úprave o kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredajov) dosiahla obchodná divízia zvýšenie obratu o 0,4 percenta, ku ktorému prispel pozitívny vývoj objemu predaja. Na druhej strane, vývoj cien bol mierne negatívny. Kurzové vplyvy znížili obrat o 4,8 percenta, pričom akvizície a odpredaje, predovšetkým odpredaj maloobchodných značiek v Severnej Amerike, mali tiež negatívny vplyv, a to na úrovni 5,0 percenta.
Celkovo za prvých deväť mesiacov roka 2025 dosiahol obrat obchodnej divízie Consumer Brands výšku 7 308 miliónov eur, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje nominálny pokles o 7,7 percenta. Organicky sa obrat mierne znížil, o 1,0 percenta, z dôvodu nižšieho objemu predaja.
Obchodný segment pracích a čistiacich prostriedkov pre domácnosť zaznamenal v treťom štvrťroku pokles organického obratu o 1,5 percenta, čo bolo čiastočne spôsobené náročným trhovým prostredím. Segment pracích prostriedkov v týchto podmienkach zaznamenal celkovo negatívny vývoj obratu. Zatiaľ čo obrat v kategórii prípravkov na pranie klesol, kategória výrobkov starostlivosti o textílie zaznamenala dvojciferný rast obratu. Naopak, rast organického obratu v segmente čistiacich prostriedkov pre domácnosť zostal nezmenený, čo bolo čiastočne spôsobené veľmi silným rastom obratu v kategórii čistiacich a umývacích prostriedkov na riad. Vývoj v kategórii čistiacich prostriedkov na tvrdé povrchy však zaostal za úrovňou z rovnakého obdobia predchádzajúceho roka.
Obchodný segment vlasovej kozmetiky zaznamenal veľmi silný rast organického obratu na úrovni 4,4 percenta. Výrazný rast obratu zaznamenala divízia Consumer Brands tak v segmente spotrebného tovaru, ku ktorému prispeli najmä kategórie stylingových prípravkov a farieb na vlasy, ako aj v segmente profesionálnej vlasovej kozmetiky.
V segmente iného spotrebného tovaru klesol organický obrat o 3,2 percenta, predovšetkým z dôvodu nepriaznivého vývoja v kategórii výrobkov telovej kozmetiky v Severnej Amerike a Európe.
Z pohľadu jednotlivých regiónov zaznamenala obchodná divízia Consumer Brands v Európe v treťom štvrťroku pokles organického obratu. Obrat sa zvýšil v segmente vlasovej kozmetiky, kým v segmente pracích a čistiacich prostriedkov pre domácnosť došlo k negatívnemu vývoju. Severoamerický región zaznamenal celkovo dobrý rast organického obratu, ku ktorému prispel najmä vývoj v segmente vlasovej kozmetiky. Región IMEA dosiahol významné zvýšenie organického obratu. K pozitívnemu rastu organického obratu v regióne Latinskej Ameriky najviac prispel obchodný segment vlasovej kozmetiky. Aj v ázijsko-pacifickom regióne sa organický obrat vyvíjal pozitívne. Obchodný segment vlasovej kozmetiky zaznamenal veľmi silný rast organického obratu, naopak segment pracích a čistiacich prostriedkov pre domácnosť zaostal za minuloročnou úrovňou.
V čistých aktívach a finančnej pozícii skupiny nedošlo v sledovanom období k podstatným zmenám v porovnaní so situáciou k 30. júnu 2025.
Vo finančnom roku 2025 očakáva spoločnosť Henkel rast organického obratu na úrovni skupiny v pásme od 1,0 do 2,0 percenta. V prípade obchodnej divízie Adhesive Technologies sa očakáva rast organického obratu v rozsahu 2,0 až 3,0 percenta, pri divízii Consumer Brands sa očakáva zvýšenie organického obratu o 0,5 až 1,5 percenta.
Upravená výnosnosť predaja (upravená marža EBIT) by sa na úrovni skupiny mala pohybovať od 14,5 do 15,5 percenta. Pri divízii Adhesive Technologies sa očakáva upravená výnosnosť predaja v rozsahu 16,5 až 17,5 percenta. V prípade obchodnej divízie Consumer Brands sa očakáva, že upravená výnosnosť predaja dosiahne 14,0 až 15,0 percenta.
Pri upravenom výnose na prioritnú akciu (EPS) pri konštantných kurzových sadzbách sa očakáva zvýšenie v spodnej až hornej polovici jednociferného percentuálneho pásma.
Ak sa však celkové ekonomické prostredie do konca roka výrazne nezlepší, rast organického obratu tak na úrovni skupiny, ako aj v prípade obidvoch obchodných divízií sa očakáva v nižšej časti nášho súčasného výhľadového rámca. Naopak, aj naďalej očakávame, že upravená marža EBIT – na úrovni skupiny aj na úrovni obidvoch obchodných divízií – a zvýšenie upraveného výnosu EPS pri konštantných kurzových sadzbách sa budú bezpečne pohybovať v aktuálne očakávaných pásmach.
Okrem toho v roku 2025 očakávame: