Objavte značky z našich obchodných divízií Adhesive Technologies a Consumer Brands.
Každý sníva o čistých, prirodzene krásnych vlasoch - a ľudstvo skúšalo takmer všetko, aby ich dosiahlo. Staroveké civilizácie používali bylinky a prírodné oleje. V 17. a 18. storočí si parochne získali obľubu ako alternatíva k vlasom s nízkou údržbou. Potom sa tuhé mydlá, vyrobené zo živočíšneho tuku, stali v 19. storočí bežnými, aj keď tieto ťažko opláchnuteľné výrobky skutočne poškodili vlasy.
Asi pred 100 rokmi spôsobili prvé šampónové výrobky revolúciu v starostlivosti o vlasy. Odvtedy inovácie držia krok s najnovšími módami a trendmi.
Šampóny a rôzna vlasová starostlivosť v dnešnej dobe podporujú globálne zameranie byť udržateľné. Pomáhajú spotrebiteľom znižovať ich environmentálnu stopu a zároveň zlepšujú život ľuďom na celom svete. To je to, o čom dnes mnohí spotrebitelia snívajú. A moderné výrobky starostlivosti o vlasy tento sen plnia.
Naše výrobky starostlivosti o vlasy v sebe kombinujú vynikajúci výkon so silným záväzkom k trvalej udržateľnosti - zlepšiť živobytie ľudí a pomôcť planéte svojou troškou.
Vildan Önpeker-Cerci, Corporate Vice President Body/Skin/Oral Care, Nature Brands and Sustainability at Henkel Beauty Care
Ľudia vždy chceli čisté, prirodzene krásne vlasy. Ľudia tisíce rokov skúšali drahé oleje a tuhé mydlá, ktoré poškodzovali vlasy. V roku 1903 Hans Schwarzkopf ponúkol prevratnú alternatívu predstavením prvého, vo vode rozpustného, šampónu na svete. Od tohto historického momentu sa výrobky na ochranu vlasov vyvíjali tak, aby odrážali meniace sa očakávania týkajúce sa toho, ako by sa výrobky mali vyrábať, ako by mali fungovať a ako by mali mať vplyv na životné prostredie a spoločnosť.
V roku 1949 tuby krémového šampónu nahradili práškové výrobky a započali tak masový predaj šampónov a trhu. Počas revolúcie „sily kvetov“ v 60. rokoch produkty ako „7 Herbs Shampoo“ od značky Schauma znamenali prechod na prírodné zložky a ponúkli spotrebiteľom hlbšie spojenie s planétou.
Trend prírodnej starostlivosti o vlasy pokračoval. Spotrebitelia chceli vedieť viac o tom, ako zložky ovplyvňujú ľudí a životné prostredie. Do roku 2011 bolo 80 percent zložiek v našich šampónoch a mydlách biologicky odbúrateľných, pričom stále dosahovali vynikajúci výkon. Produkty založené až na 99 percentách zložiek prírodného pôvodu boli do roku 2019 široko dostupné, vrátane našich značiek Nature Box a N.A.E.
Za posledných 30 rokov sa tiež zvyšuje zameranie na emisie CO2, ktoré vznikajú pri zahrievaní vody na umývanie vlasov. Suché šampóny a bezoplachové kondicionéry pomáhajú spotrebiteľom znižovať ich stopu CO2 a zároveň ponúkajú rovnako krásne výsledky. Tuhé šampóny značky Nature Box tiež znižujú emisie počas prepravy, pretože sú ľahšie a kompaktnejšie.
Dnes mnoho spotrebiteľov chce výrobky, ktoré odrážajú ich etické a environmentálne presvedčenie. Napríklad značka Schwarzkopf prostredníctvom svojej iniciatívy Miliónové šance umožňuje ženám a dievčatám budovať úspešnú budúcnosť. V našej spoločnosti spolupracujeme aj so sociálnym podnikom Plastic Bank, aby sme vyviedli ľudí z chudoby a zároveň odstraňovali a recyklovali plastový odpad z životného prostredia. Moderné značky týmto spôsobom pomáhajú spotrebiteľom vytvárať prepojenie medzi starostlivosťou o planétu, starostlivosťou o ľudí a starostlivosťou o vlasy.
Objavte históriu starostlivosti o vlasy a spoznajte cestu šampónu za udržateľnosťou
Schwarzkopf - priekopník v starostlivosti o vlasy
Prvý práškový šampón, ktorý je možné rozpustiť vo vode - „Šampón s čiernou siluetou“ - ponúka alternatívu, ktorá sa ľahšie používa a je lacnejšia ako doteraz používané drahé oleje a tuhé mydlá.
Prvý bezaklalický šampón na svete
Onalkali, prvý šampón bez obsahu alkálií na svete, sa v súčasnosti považuje za prototyp všetkých moderných šampónov.
Prvý krémový šampón
Práškový šampón je nahradený prvým krémovým šampónom vo forme tuby - revolučná inovácia produktu, ktorá ustanovuje masový trh so šampónmi v Nemecku.
7 bylinný šampón
Značka Schauma vyvíja šampóny s prírodnými zložkami, ako je napríklad „7 bylinný šampón“.
Farbenie vlasov na prírodnej báze
Schwarzkopf Professional uvádza na trh farbenie vlasov na prírodnej báze, Igora Botanic, čím udáva trend smerom k prírodným produktom.
Poly prírodné farby
Uvedenie Poly Natural Colors, inovácie založenej na 80% zložiek prírodnej starostlivosti a 20% vysoko kvalitných kozmetických prostriedkov.
Zvyšovanie informovanosti spotrebiteľov o spotrebe vody
Divízia Beauty Care uviedla na trh iniciatívu „Buďte múdrejší“. Informácie na obale výrobku, informačná webová stránka a dodatočné opatrenia na mieste predaja vysvetľujú, ako môžu spotrebitelia prispieť k ochrane zdrojov.
Uvedenie značky Nature Box pre starostlivosť o telo a vlasy
Nature Box obsahuje okrem iných zložiek za studena lisované oleje z ovocných semien alebo kôstok a orechov. Oleje používané v produktoch Nature Box sú vegánske a neobsahujú silikóny, umelé farbivá, sírany a parabény.
Nová značka ekologickej certifikovanej kozmetiky N.A.E.
Certifikovaná značka prírodnej kozmetiky N.A.E., uvedená na trh v roku 2019, má svôj pôvod v talianskom bylinkárstve. Minimálne 97 percent zložiek v produktoch starostlivosti o pokožku a telo je prírodného pôvodu. Receptúry sú tiež vegánske.
Uvedenie prvého tuhého šampónu Nature Box
Tuhý šampón Nature Box je vďaka svojmu koncentrovanému zloženiu rovnako ekonomický ako dva tekuté šampóny a má nižšiu hmotnosť a objem. To má za následok nižšie emisie CO2 počas prepravy.
Spolupráca s Plastic Bank
Od roku 2020 sú všetky korpusy fliaš Nature Box vyrobené z 98 percent z plastu Social Plastic® (tzv. sociálneho plastu), ktorý sa zhromažďuje a zbiera z pláží a vidieka.