Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
23. 2. 2018 Düsseldorf / Německo
„V roku 2017 sme dosiahli jednoznačný pokrok v implementácii našej stratégie udržateľného rozvoja a v plnení našich cieľov v tejto oblasti. Sme hrdí na skutočnosť, že množstvo medzinárodných ratingových agentúr ocenilo naše úspechy výbornými hodnoteniami a uznali spoločnosť Henkel za jednu z popredných svetových spoločností v oblasti udržateľného rozvoja,“ povedala Kathrin Menges, výkonná viceprezidentka pre ľudské zdroje a predsedníčka Rady spoločnosti Henkel pre udržateľný rozvoj.
Spoločnosť Henkel chce vytvárať udržateľné hodnoty – pre svojich zákazníkov, zamestnancov, akcionárov a celú spoločnosť. Zároveň plánuje do roku 2030 strojnásobiť svoju efektivitu. Vo finančnom roku 2017 sa spoločnosti opäť podarilo dosiahnuť reálny pokrok smerom k dosiahnutiu jej strednodobých cieľov do roku 2020 (v porovnaní s východiskovým rokom 2010):
V súlade s Parížskou klimatickou dohodou a záväzkom medzinárodného spoločenstva obmedziť globálne otepľovanie výrazne pod 2 stupne Celzia sa spoločnosť Henkel zaviazala aktívne prispievať k ochrane klímy. Na tento účel je spoločnosť odhodlaná znížiť do roku 2030 uhlíkovú stopu celej svojej výroby o 75 %. Zároveň má ambíciu zabezpečiť do roku 2030 100 % elektrickej energie spotrebovanej pri výrobe z obnoviteľných zdrojov. Ako priebežný cieľ si stanovila dosiahnuť 50-percentné pokrytie svojej spotreby elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov do roku 2020. Spoločnosť Henkel sleduje dlhodobú víziu stať sa „klimaticky pozitívnou“ spoločnosťou.
„Za pokrok, ktorý sme v roku 2017 dosiahli, vďačíme predovšetkým obrovskému odhodlaniu a úsiliu našich zamestnancov," povedala Kathrin Menges. „Od roku 2012 sme vyškolili viac než 50 000 zamestnancov za ambasádorov udržateľnosti, vďaka čomu sa tento program stal jednou z našich doposiaľ najväčších vzdelávacích iniciatív. Našim cieľom nie je odovzdávať poznatky o udržateľnom rozvoji len našim zamestnancom. Chceme ich tiež motivovať, aby sa o tieto poznatky delili so svojimi kolegami, dodávateľmi, zákazníkmi, a dokonca aj s deťmi na školách, aby mala naša iniciatíva skutočne celospoločenský prínos. Ide o dôležitý krok k tomu, aby téma udržateľného rozvoja zohrávala ešte väčšiu úlohu v každodenných činnostiach každého jedného zamestnanca.“
Okrem svojich zamestnancov sa spoločnosť Henkel snaží zapojiť aj svojich partnerov v rámci celého hodnotového reťazca. Spoločnosť napríklad spolupracuje s medzinárodnou organizáciou Plastic Bank, ktorá bojuje proti znečisťovaniu svetových oceánov plastmi a pomáha ľuďom žijúcim v chudobe. Na zberných miestach, aké je napríklad vybudované na Haiti, môžu obyvatelia odovzdať nazbieraný plastový odpad, za ktorý dostanú finančnú hotovosť, materiálnu pomoc alebo sociálne služby. Tieto plasty sa následne spracujú na opätovné použitie ako recyklovaný materiál na podporu tzv. obehového hospodárstva.
Popredné miesta v medzinárodných indexoch a hodnoteniach
Svojimi udržateľnými podnikovými postupmi a úsilím si spoločnosť Henkel získala uznanie aj medzi nezávislými odborníkmi na udržateľný rozvoj, ratingovými agentúrami a na kapitálových trhoch: Spoločnosť je lídrom vo svojom odvetví v kategórii „Household and Personal Products“ svetového aj európskeho indexu udržateľnosti Dow Jones Sustainability Index. Spoločnosť sa nachádza aj v ďalších indexoch udržateľného rozvoja:
Ratingy organizácií Oekom Research a Sustainalytics uvádzajú spoločnosť Henkel ako lídra vo svojom priemyselnom odvetví.
Viac informácií o udržateľnom rozvoji v spoločnosti Henkel nájdete na www.henkel.com/sustainability
Ďalšie informácie