Discover the brands and technologies from our business units Henkel Adhesive Technologies and Henkel Consumer Brands.
16. 8. 2018 Düsseldorf / Německo
„Vďaka silnému organickému rastu spoločnosť Henkel zaznamenala v druhom štvrťroku priaznivý vývoj napriek výrazne negatívnym kurzovým vplyvom a vyšším cenám materiálov. Zvýšili sme štvrťročný obrat na nový rekord, ďalej sme zlepšili upravenú maržu EBIT a dosiahli sme zatiaľ najvyššiu štvrťročnú hodnotu upravených výnosov,” povedal predseda predstavenstva spoločnosti Henkel Hans Van Bylen. „Naša divízia Adhesive Technologies zaznamenala veľmi silný organický rast, divízia Laundry & Home Care dosiahla presvedčivý rast, pričom vývoj v divízii Beauty Care bol takisto pozitívny.“
„Organický rast obratu vykázali všetky regióny – od veľmi silných výsledkov na rozvíjajúcich sa trhoch až po dobrý vývoj na vyspelých trhoch. Náš segment spotrebného tovaru v Severnej Amerike opäť zaznamenal rast po obnovení normálnej úrovne dodávok.“
„Podobne ako v prvom štvrťroku, aj v druhom štvrťroku sme zaznamenali výrazný vplyv kurzového vývoja a zvýšenie cien materiálov. Kurzový vývoj negatívne ovplyvnil náš vykázaný obrat na úrovni 6,1 %, resp. 310 mil. eur. Prevádzkový zisk a výnosy na prioritnú akciu boli takisto ovplyvnené kurzovým vývojom. Po očistení od kurzových vplyvov sme dosiahli výrazné zvýšenie prevádzkových výnosov na prioritnú akciu o 7,7 %,“ vysvetlil Hans Van Bylen.
Spoločnosť Henkel aktualizovala svoj výhľad na účtovný rok 2018. Pre skupinu Henkel potvrdzuje svoje očakávania týkajúce sa organického rastu obratu vo výške 2 až 4 %. V súčasnosti Henkel očakáva organický rast obratu v divízii Adhesive Technologies v rozmedzí 4 až 5 % v porovnaní s predchádzajúcou úrovňou 2 až 4%. V divízii Laundry & Home Care Henkel naďalej očakáva rast na úrovni 2 až 4 %. V prípade divízie Beauty Care spoločnosť Henkel potvrdzuje svoje očakávania organického rastu obratu vo výške 0 až 2 %.
Upravená výnosnosť predaja (EBIT) by sa podľa očakávaní spoločnosti Henkel mala medziročne zvýšiť na približne 18 % v porovnaní s predchádzajúcou úrovňou viac než 17,5 %. Na týchto pozitívnych výsledkoch by sa mali podieľať všetky tri obchodné divízie. Po zohľadnení kurzového vývoja a vývoja cien materiálov Henkel v súčasnosti očakáva zvýšenie upravených výnosov na prioritnú akciu na úrovni 3 až 6 % v porovnaní s predchádzajúcimi očakávaniami v rozmedzí 5 až 8 %.
„Tento výhľad odzrkadľuje náš neustály dôraz na udržateľný rast ziskovosti a sme odhodlaní ďalej pokračovať v napĺňaní našich strategických priorít,“ povedal Hans Van Bylen.
Obrat zaznamenal v druhom štvrťroku 2018 nový rekord na úrovni 5 143 mil. eur, pričom nominálne vzrástol o 0,9 % v porovnaní s rovnakým štvrťrokom predchádzajúceho roka. Organický obrat, do ktorého sa nezapočítavajú kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja, zaznamenal výrazné zvýšenie o 3,5 %. Príspevok akvizícií a odpredajov dosiahol 3,5 %. Tým sa dosiahol rast na úrovni 7 %. Vplyv kurzového vývoja na obrat bol negatívny na úrovni -6.1 %.
Divízia Adhesive Technologies vykázala veľmi silný organický rast obratu vo výške 5,2 %. V divízii Beauty Care sa organický obrat zvýšil v porovnaní s rovnakým štvrťrokom predchádzajúceho roka o 0,4 %. Divízia Laundry & Home Care zaznamenala solídny rast organického obratu na úrovni 2,9 %.
Rast obratu podporil aj dvojciferný nárast predaja prostredníctvom digitálnych technológií na úrovni skupiny, ku ktorému prispeli obzvlášť silné výsledky divízií v segmente spotrebného tovaru.
Rozvíjajúce sa trhy mali na organickom raste skupiny opäť nadpriemerný podiel a zaznamenali veľmi silný rast organického obratu na úrovni 5,4 %. Vyspelé trhy vykázali presvedčivý rast organického obratu o 2,2 %.
Vývoj obratu v západnej Európe bol stabilný, pričom rast organického obratu dosiahol 0,1 %. Východná Európa dosiahla organický rast vo výške 8,2 %, v Afrike a na Strednom Východe sa obrat organicky zvýšil o 4,7 %. Severná Amerika vykázala rast organického obratu na úrovni 4,9 %. Organický rast obratu v Latinskej Amerike dosiahol 6,3 % a v ázijsko-pacifickom regióne úroveň 1,9 %.
Upravený prevádzkový zisk (EBIT) sa zlepšil o 1,8 % z 909 mil. eur v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka na nový rekord vo výške 926 mil. eur.
Upravená výnosnosť predaja (EBIT) sa zvýšila o 0,2 percentuálneho bodu na 18,0 %.
Upravené výnosy na prioritnú akciu (EPS) sa zvýšili o 1,9 % z 1,55 eura na 1,58 eura. Negatívny kurzový vplyv na rast EPS bol vyčíslený na úrovni -5,8 %. Po odpočítaní kurzových vplyvov sa upravené výnosy na prioritnú akciu zvýšili o 7,7 %.
Pomer čistého prevádzkového kapitálu k obratu na úrovni 6,3 % bol vyšší ako v druhom štvrťroku 2017 (5,2 %).
Divízia Adhesive Technologies dosiahla v druhom štvrťroku veľmi silný organický rast obratu na úrovni 5,2 %. V nominálnom vyjadrení sa obrat zvýšil o 2,6 % na 2 432 mil. eur. Upravený prevádzkový zisk sa zvýšil o 1,5 % a dosiahol 462 mil. eur. Upravená výnosnosť predaja na úrovni 19,0 % mierne zaostala za úrovňou rovnakého štvrťroka predchádzajúceho roka.
V divízii Beauty Care rástol obrat organicky o 0,4 %. V nominálnom vyjadrení sa obrat zvýšil o 3,8 % na 1 035 mil. eur. Upravený prevádzkový zisk vzrástol o 4,4 % na úroveň 187 mil. eur. Upravená výnosnosť predaja sa zlepšila o 0,1 percentuálneho bodu na 18,1 %.
Divízia Laundry & Home Care dosiahla v druhom štvrťroku dobrý organický rast obratu na úrovni 2,9 %. V nominálnom vyjadrení obrat dosiahol hodnotu 1 644 mil. eur v porovnaní s 1 703 mil. eur v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka. Upravený prevádzkový zisk vo výške 295 mil. eur zaostal za úrovňou druhého štvrťroka 2017 o 1,0 %. Upravená výnosnosť predaja sa zvýšila o 0,4 percentuálneho bodu na 17,9 %.
Za prvý polrok 2018 spoločnosť Henkel vytvorila obrat vo výške 9 978 mil. eur. Organický rast obratu, do ktorého sa nezapočítavajú kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja, zaznamenal zvýšenie o 2,3 %. Kurzové vplyvy znížili obrat o 7,4 %.
Upravený prevádzkový zisk sa zvýšil o 0,3 % z 1 763 mil. eur na 1 768 mil. eur.
Upravená výnosnosť predaja sa zlepšila zo 17,4 % na 17,7 %.
Upravené výnosy na prioritnú akciu (EPS) sa zvýšili o 1,7 % z 2,96 eura na 3,01 eura. Negatívny kurzový vplyv na rast EPS bol vyčíslený na úrovni -6.1 %. Po odpočítaní kurzových vplyvov sa upravené výnosy na prioritnú akciu zvýšili o 7,8 %.
Divízia Adhesive Technologies vykázala v prvom polroku 2018 veľmi silný organický rast obratu na úrovni 5,0 %. Upravená výnosnosť predaja predstavovala 18,5 %.
V segmente spotrebného tovaru bol obrat nepriaznivo ovplyvnený problémami s dodávkami v Severnej Amerike. Vývoj organického obratu v divízii Beauty Care zaostal za minuloročnou úrovňou o 2,0 %. Upravená výnosnosť predaja na úrovni 17,4 % ostala na úrovni prvého polroka 2017. Divízia Laundry & Home Care dosiahla organický rast obratu vo výške 1,1 %. Upravená výnosnosť predaja takisto zaznamenala veľmi výrazný rast zo 17,4 % na 18,2 %.
Čistá finančná pozícia spoločnosti Henkel k 30. júnu 2018 predstavovala -3 597 mil. eur (-3 225 mil. eur k 31. decembru 2017).
* Upravené o jednorazové poplatky/zisky a náklady na reštrukturalizáciu.
Štvrťročná správa Q2/2018 (Cover)
Ďalšie informácie