Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
14. 11. 2019 Düsseldorf / Německo
V treťom štvrťroku 2019 bolo podnikanie spoločnosti Henkel charakterizované neustále náročnejšími trhovými podmienkami. Obrat nominálne rástol, avšak v organickom vyjadrení mierne zaostal za minuloročnou úrovňou. Upravená marža EBIT, upravený zisk EBIT a upravené výnosy na prioritnú akciu (EPS) zaostali za úrovňami minulého roka, predovšetkým v dôsledku dodatočných investícií do rastu v segmentoch spotrebného tovaru a digitalizácie, ktoré boli oznámené na začiatku roka.
„V treťom štvrťroku vykázali naše obchodné divízie odlišné výsledky. Vývoj v segmente Adhesive Technologies bol ovplyvnený ďalším výrazným poklesom dopytu v našich kľúčových priemyselných odvetviach. Aj napriek tomu dokázala táto divízia dosiahnuť presvedčivé obchodné výsledky a marža EBIT znovu dosiahla veľmi vysokú úroveň," povedal predseda predstavenstva spoločnosti Henkel Hans Van Bylen. „Napriek prvým pozitívnym vplyvom našich dodatočných investícií do značiek a investícií výsledky divízie Beauty Care zaostali za úrovňou predchádzajúceho roka. Zatiaľ čo segment profesionálnej kozmetiky si udržal pozitívny vývoj, naše maloobchodné výsledky boli negatívne ovplyvnené pomalším oživovaním na trhoch v západnej Európe a pokračujúcim výpredajom zásob v Čine v súlade s očakávaniami. Úspešné zavedenie inovácií na druhej strane prispelo k pozitívnemu vývoju v rámci divízie Laundry & Home Care.
Spoločnosť Henkel potvrdila svoj výhľad na finančný rok 2019. Spoločnosť aj naďalej očakáva organický rast obratu na úrovni skupiny v rozsahu 0 až 2 percentá. V prípade divízie Adhesive Technologies sa očakáva organický rast obratu v rozpätí -1 až 1 percento. Pri divízií Beauty Care spoločnosť Henkel predpokladá organický rast obratu od -2 do 0 percent. V prípade divízie Laundry & Home Care Henkel aj naďalej očakáva organický rast na úrovni 2 až 4 percent.
Upravená výnosnosť predaja na úrovni skupiny sa aj naďalej predpokladá v rozsahu 16 až 17 percent.
Pri upravenom výnose na prioritnú akciu (EPS) Henkel stále očakáva vývoj v strednej až hornej časti jednociferného percentuálneho pásma pod úrovňou predchádzajúceho roka pri konštantných kurzových sadzbách.
V treťom štvrťroku 2019 sa obrat nominálne zvýšil o 0,8 % na 5 077 mil. eur. Organický obrat, do ktorého sa nezapočítavajú kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja, zaznamenal mierne negatívny vývoj vo výške -0,3 %. Príspevok akvizícií a odpredajov predstavoval 0,4 %. Kurzový vývoj mal na rast obratu pozitívny vplyv vo výške 0,7 %.
Divízia Adhesive Technologies vykázala pokles organického obratu o 2,4 %. Organický obrat divízie Beauty Care bol o 2,2 % nižší ako v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka. Divízia Laundry & Home Care dosiahla výrazný organický rast obratu na úrovni 4,0 % .
Rozvíjajúce sa trhy zaznamenali uspokojivý organický rast obratu vo výške 2,7 %, zatiaľ čo vyspelé trhy vykázali negatívny vývoj organického obratu na úrovni -2,3 %.
V západnej Európe sa organický obrat vyvíjal negatívne, pričom klesol o 2,1 %. Východná Európa dosiahla zvýšenie organického obratu o 7,7 %. V Afrike a na Strednom východe sa obrat organicky zvýšil o 19,1 %. V Severnej Amerike sa organický obrat znížil o -3,1 %. Organický rast obratu v Latinskej Amerike klesol o 3,4 % a v ázijsko-pacifickom regióne sa znížil o 5,7 %.
Upravený prevádzkový zisk (EBIT) klesol o 8,2 % z 926 mil. eur v treťom štvrťroku 2018 na súčasných 850 mil. eur.
Upravená výnosnosť predaja (EBIT) dosiahla 16,7 %, čo je o 1,7 percentuálneho bodu menej ako v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka.
Upravený výnos na prioritnú akciu sa znížil o 9,5 % z 1,58 eura v treťom štvrťroku 2018 na aktuálnych 1,43 eura. Pri konštantných kurzových sadzbách klesol upravený výnos na prioritnú akciu rovnako o 10,8 %.
Pomer čistého prevádzkového kapitálu k obratu sa zlepšil na 5,7 percent (tretí štvrťrok 2016: 6,6 percent)
Voľný cash flow v celkovej hodnote 823 mil. bol v treťom štvrťroku 2019 výrazne vyšší v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka (484 mil. eur). Uvedený vývoj dokazuje schopnosť spoločnosti generovať voľný cash flow.
V treťom štvrťroku 2019 dosiahol obrat divízie Adhesive Technologies hodnotu 2 395 mil. eur, čo predstavuje nárast o 0,9 % v porovnaní s úrovňou z rovnakého štvrťroka predchádzajúceho roka. V dôsledku ďalšieho oslabovania priemyselnej výroby, predovšetkým v automobilovom priemysle, bol vývoj organického obratu záporný na úrovni -2,4 %. Upravený prevádzkový zisk vo výške 458 mil. eur zaostal za úrovňou rovnakého štvrťroka predchádzajúceho roka o 1,7 %. Upravená výnosnosť predaja na úrovni 19,1 % tiež zaostala za hodnotami tretieho štvrťroka 2018.
Divízia Beauty Care zaznamenala pokles organického obratu o 2,2 % v treťom štvrťroku 2019. Obchodná divízia bola stále ovplyvňovaná pomalším tempom oživovania vo vysoko konkurenčnom trhovom prostredí západnej Európy a – podľa očakávaní – pokračujúcim výpredajom maloobchodných zásob v Číne. Na druhej strane, pozitívny vývoj zaznamenala v Severnej Amerike. Obrat nominálne klesol o 2,3 % v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka a dosiahol 970 mil. eur. Upravený prevádzkový zisk vo výške 144 mil. eur zaostal za úrovňou tretieho štvrťroka 2018 o 21,2 %. Aj upravená výnosnosť predaja zaostala v dôsledku dodatočných investícií do rastu a rozvoja za rovnakým štvrťrokom predchádzajúceho roka a dosiahla úroveň 14,8 %.
Vďaka dvojcifernému rastu na rozvíjajúcich sa trhoch sa divízii Laundry & Home Care v treťom štvrťroku 2019 podarilo dosiahnuť presvedčivý rast organického obratu vo výške 4,0 %. Naopak, obchodné výsledky divízie v Severnej Amerike boli aj naďalej pod tlakom. V porovnaní s 1 641 mil. eur v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka sa obrat nominálne zvýšil o 2,5 % na hodnotu 1 682 mil. eur. Upravený prevádzkový zisk vo výške 267 mil. eur zaostal za úrovňou rovnakého štvrťroka predchádzajúceho roka o 9,0 %. Upravená výnosnosť predaja na úrovni 15,9 % zaostala za úrovňou z tretieho štvrťroka 2018 najmä v dôsledku vyšších investícií do rastu a rozvoja, ktoré boli ohlásené na začiatku roka.
Za prvých deväť mesiacov roku 2019 dosiahla spoločnosť Henkel obrat vo výške 15,2 mld. eur, čo predstavuje nárast o 1,0 %. Organický obrat, do ktorého sa nezapočítavajú kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja, zostal presne na rovnakej úrovni ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. Príspevok kurzového vývoja k rastu obratu predstavoval 0,5 %.
Upravený prevádzkový zisk klesol o 7,25 % z 2 694 mil. eur na 2 491 mil. eur.
Upravená výnosnosť predaja dosiahla 16,4 % v porovnaní so 17,9 % za prvých deväť mesiacov roka 2018.
Upravený výnos na prioritnú akciu sa znížil o 8,5 % z 4,59 eura na 4,20 eura. Pri konštantných kurzových sadzbách klesol upravený výnos na prioritnú akciu o 8,9 %.
Divízia Adhesive Technologies zaznamenala za prvých deväť mesiacov roka 2019 negatívny vývoj organického obratu na úrovni -1,5 %. Upravená výnosnosť predaja dosiahla 18,5 % (predchádzajúci rok: 18,9 %). Divízia Beauty Care zaznamenala pokles organického obratu na úrovni -2,3 %. Upravená výnosnosť predaja dosiahla 14,0 % (predchádzajúci rok: 17,7 %). Divízia Laundry & Home Care zaznamenala presvedčivý organický rast obratu na úrovni 3,5 %. Upravená výnosnosť predaja dosiahla 16,6 % (predchádzajúci rok: 18,1 %).
Vďaka efektívnemu riadeniu hotovostných tokov a lepšiemu čistému prevádzkovému kapitálu voľný cash flow dosiahol za prvých deväť mesiacov roka 2019 novú rekordnú výšku. Jeho hodnota sa zvýšila o 690 mil. eur na 1 813 mil. eur.
V porovnaní s rovnakým štvrťrokom predchádzajúceho roka sa čistá finančná pozícia spoločnosti Henkel zlepšila takmer o miliardu eur. K 30. septembru 2019 predstavovala -2 256 mil. eur (k 31. septembru 2018 -3 248 eur).
* Upravené o jednorazové poplatky/zisky a náklady na reštrukturalizáciu.
Tento dokument obsahuje výhľadové stanoviská opierajúce sa o aktuálne odhady a predpoklady vypracované manažmentom spoločnosti Henkel AG & Co. KGaA. Stanoviská týkajúce sa budúceho vývoja charakterizuje použitie takých slovných zvratov ako „očakávať“, „zamýšľať“, „plánovať“, „predpokladať“, „domnievať sa“, „odhadovať“ a podobných výrazov. Takéto stanoviská nie je možné chápať ako zaručujúce akýmkoľvek spôsobom, že dané predikcie sú presné. Budúca výkonnosť ako aj reálne dosiahnuté výsledky spoločnosti Henkel AG & Co. KGaA a jej sesterských spoločností závisia od celého radu rizikových faktorov a neistôt, a preto sa môžu podstatne odkláňať od výhľadových stanovísk. Na mnohé z nich spoločnosť Henkel nemá priamy dosah a vopred ich nie je možné presne odhadnúť, ako napríklad, aké bude ekonomické prostredie v budúcnosti a aké budú kroky konkurentov a iných subjektov pôsobiacich na trhu. Spoločnosť Henkel nemá v úmysle a ani neprijme kroky na účely aktualizácie týchto stanovísk.
Tento dokument obsahuje doplňujúce finančné ukazovatele, ktoré nie sú jednoznačne definované v platnom rámci finančného výkazníctva, ktoré predstavujú alebo môžu predstavovať alternatívne ukazovatele finančnej výkonnosti. Tieto doplňujúce finančné ukazovatele by sa nemali vykladať osobitne alebo ako alternatívne ukazovatele k ukazovateľom čistých aktív a finančných pozícií spoločnosti Henkel alebo k výsledkom podnikania, ktoré sú v súlade s platným rámcom finančného výkazníctva prezentované v konsolidovanej účtovnej závierke spoločnosti. Iné spoločnosti, ktoré vykazujú alebo uvádzajú alternatívne ukazovatele výkonnosti s podobnými názvami, môžu počítať ich hodnoty odlišne.
Tento dokument slúži výlučne na informačné účely a nepredstavuje investičnú radu ani ponuku na predaj alebo kúpu akýchkoľvek cenných papierov.
Ďalšie informácie