Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
Jazyk udržateľnosti sa zdá ako veľmi moderný ale pojmy ako recyklácia, zmena podnebia alebo odlesňovanie majú hlboké korene, ktoré siahajú ďaleko do minulosti. Jednotlivci a organizácie už mnoho rokov skúmajú spôsoby, ako nájsť správnu rovnováhu medzi ekonomickým úspechom, sociálnou zodpovednosťou a ochranou životného prostredia. A už dosiahli určitý dôležitý pokrok.
Udržateľnosť je aktuálna téma ale nie nová. Ľudia a organizácie na celom svete podnikajú opatrenia na ochranu životného prostredia a podporu sociálneho pokroku už mnoho rokov.
Tieto snahy nabrali na obrátkach v posledných desaťročiach, pretože rozsah a naliehavosť súvisiacich problémov boli čoraz zreteľnejšie. Od konferencie OSN o životnom prostredí a rozvoji v Riu de Janeiro v roku 1992 až po hnutie Piatky pre budúcnosť posledných 30 rokov stúpa nárast povedomia o potreba ochrany našej planéty a jej zdrojov.
Naši ľudia a tímy počas roku 2020 významným spôsobom prispeli k udržateľnosti - napriek výzvam vyvolaným pandémiou COVID19. Spoluprácou sa nám podarilo dosiahnuť dôležitý pokrok pomocou inovatívnych produktov a projektov, ktoré šetria zdroje a znižujú množstvo odpadu.
Medzi najdôležitejšie patrí:
Nová dohoda o nákupe virtuálnej energie podpísaná v roku 2020 nám teraz poskytne dostatok obnoviteľnej energie na pokrytie všetkých našich závodov v Severnej Amerike.
A stali sme sa prvou spoločnosťou, ktorá vydala dlhopis na zníženie plastového odpadu, ktorý je udržateľným finančným nástrojom - so všetkým výťažkom investovaným do projektov na znižovanie plastového odpadu.
Sme lídrom v oblasti udržateľnosti a naším cieľom je byť priekopníkom v oblasti nových riešení pre udržateľný rozvoj a zodpovedným spôsobom formovať naše podnikanie. V tomto duchu sme predstavili nové ciele udržateľnosti pre rok 2025 a ďalšie roky, ktoré urýchlia naše úsilie o vytvorenie udržateľnej hodnoty pre ľudí, planétu a naše podnikanie.
Svet sa za posledných 30 rokov úplne zmenil. Táto zmena bola nabitá turbo nárastom počítačov, internetu a globalizácie. Teraz sme prepojenejší ako kedykoľvek predtým. Vďaka tomu ľudia na celej planéte hlbšie chápu spoločné výzvy, ktorým čelíme všetci. Pri reakcii na tieto výzvy musí každý človek a organizácia hrať úlohu. Uspejeme, iba ak sa spojíme.
V spoločnosti Henkel je záväzok k udržateľnosti neoddeliteľnou súčasťou našej firemnej kultúry už mnoho desaťročí. Naše dlhoročné výsledky v oblasti udržateľnosti siahajú až do roku 1876, keď našu spoločnosť založil Fritz Henkel. V roku 1992 sme sa stali jednou z prvých spoločností v Nemecku, ktoré vydali správu o životnom prostredí. Tento rok sme zverejnili našu 30. správu o udržateľnom rozvoji. Na časovej osi nižšie si môžete pozrieť niektoré kľúčové míľniky posledných 30 rokov trvalo udržateľného rozvoja.