Objavte značky z našich obchodných divízií Adhesive Technologies a Consumer Brands.
Jazyk udržateľnosti sa zdá ako veľmi moderný ale pojmy ako recyklácia, zmena podnebia alebo odlesňovanie majú hlboké korene, ktoré siahajú ďaleko do minulosti. Jednotlivci a organizácie už mnoho rokov skúmajú spôsoby, ako nájsť správnu rovnováhu medzi ekonomickým úspechom, sociálnou zodpovednosťou a ochranou životného prostredia. A už dosiahli určitý dôležitý pokrok.
Udržateľnosť je aktuálna téma ale nie nová. Ľudia a organizácie na celom svete podnikajú opatrenia na ochranu životného prostredia a podporu sociálneho pokroku už mnoho rokov.
Tieto snahy nabrali na obrátkach v posledných desaťročiach, pretože rozsah a naliehavosť súvisiacich problémov boli čoraz zreteľnejšie. Od konferencie OSN o životnom prostredí a rozvoji v Riu de Janeiro v roku 1992 až po hnutie Piatky pre budúcnosť posledných 30 rokov stúpa nárast povedomia o potreba ochrany našej planéty a jej zdrojov.
Naši ľudia a tímy počas roku 2020 významným spôsobom prispeli k udržateľnosti - napriek výzvam vyvolaným pandémiou COVID19. Spoluprácou sa nám podarilo dosiahnuť dôležitý pokrok pomocou inovatívnych produktov a projektov, ktoré šetria zdroje a znižujú množstvo odpadu.
Medzi najdôležitejšie patrí:
Nová dohoda o nákupe virtuálnej energie podpísaná v roku 2020 nám teraz poskytne dostatok obnoviteľnej energie na pokrytie všetkých našich závodov v Severnej Amerike.
A stali sme sa prvou spoločnosťou, ktorá vydala dlhopis na zníženie plastového odpadu, ktorý je udržateľným finančným nástrojom - so všetkým výťažkom investovaným do projektov na znižovanie plastového odpadu.
Sme lídrom v oblasti udržateľnosti a naším cieľom je byť priekopníkom v oblasti nových riešení pre udržateľný rozvoj a zodpovedným spôsobom formovať naše podnikanie. V tomto duchu sme predstavili nové ciele udržateľnosti pre rok 2025 a ďalšie roky, ktoré urýchlia naše úsilie o vytvorenie udržateľnej hodnoty pre ľudí, planétu a naše podnikanie.
Svet sa za posledných 30 rokov úplne zmenil. Táto zmena bola nabitá turbo nárastom počítačov, internetu a globalizácie. Teraz sme prepojenejší ako kedykoľvek predtým. Vďaka tomu ľudia na celej planéte hlbšie chápu spoločné výzvy, ktorým čelíme všetci. Pri reakcii na tieto výzvy musí každý človek a organizácia hrať úlohu. Uspejeme, iba ak sa spojíme.
V spoločnosti Henkel je záväzok k udržateľnosti neoddeliteľnou súčasťou našej firemnej kultúry už mnoho desaťročí. Naše dlhoročné výsledky v oblasti udržateľnosti siahajú až do roku 1876, keď našu spoločnosť založil Fritz Henkel. V roku 1992 sme sa stali jednou z prvých spoločností v Nemecku, ktoré vydali správu o životnom prostredí. Tento rok sme zverejnili našu 30. správu o udržateľnom rozvoji. Na časovej osi nižšie si môžete pozrieť niektoré kľúčové míľniky posledných 30 rokov trvalo udržateľného rozvoja.