Ako byť priateľský voči klíme a životnému prostrediu?
Emisie oxidu uhličitého a iných skleníkových plynov sú zodpovedné za klimatické zmeny a globálne otepľovanie. Obmedzenie týchto emisií predstavuje jednu z najväčších výziev, akým kedy ľudstvo čelilo.
Dva stupne možno nevyzerajú ako veľké číslo, v kontexte budúcnosti našej planéty však ide o výraznú zmenu. Ak máme globálne otepľovanie do roku 2050 výrazne znížiť pod túto hodnotu – a splniť záväzok z Parížskej dohody o klimatickej zmene, iniciovanej OSN – je potrebné rýchlo znížiť emisie oxidu uhličitého. Dosiahnuť tento ambiciózny cieľ bude možné iba v prípade, že vlády a podniky sa tejto výzvy chopia ako príležitosti na to, aby mohli priniesť inovácie a preskúmať vizionárske myšlienky.
Transformujeme náš spôsob života
Je jasné, že moderný spôsob života je pôvodcom týchto emisií. Najväčšie rezervy nájdeme práve vtedy, ak prikročíme k transformácii toho, ako žijeme. Súčasťou takejto transformácie môže byť zvýšenie energetickej účinnosti a zníženie súvisiacich emisií. Okrem toho možno tieto ciele dosiahnuť aj zmiernením uhlíkovej stopy nášho životného štýlu a nahradením tradičných zdrojov energie obnoviteľnými zdrojmi. Ďalšou cestou je premena oxidu uhličitého na zdroj – ak budeme hľadať inovatívne technológie, ktoré by ho dokázali pretvoriť na energiu, vďaka čomu vystúpime z bludného kruhu znečisťovania skleníkovými plynmi.
Activate external content
When clicking the button below external content will be loaded which involves transfer of personal data (e.g. IP address) to external servers. This may involve that cookies are set by the external content provider. Please see Data Protection Statement for further information.
Deactivate loading external content from YouTube.
Pozrite si video v angličtine
Máme záväzok chrániť klímu
Spoločnosť Henkel plne podporuje záväzok vyplývajúci z Parížskej dohody OSN o klimatickej zmene. Preto sa chceme do roku 2040 stať priateľskejšími voči klíme a aktívne prispievať k jej ochrane. Prvým krokom je zacieliť pozornosť na naše vlastné výrobné závody, kde si kladieme za cieľ znížiť našu uhlíkovú stopu do roku 2025 o 65 % a do roku 2030 až o 75 % (v porovnaní s rokom 2010). Preto chceme neustále zvyšovať našu energetickú účinnosť a získavať 100 % použitej elektriny z obnoviteľných zdrojov.
Ako súčasť našej vízie stať sa do roku 2040 spoločnosťou priateľskou voči klíme chceme nahradiť posledné zvyšky fosílnych palív používaných pri výrobe alternatívami, ktoré sú neutrálne voči klíme, medzi ktoré patrí bioplyn či plyn získaný konverziou CO2. Je tiež naším cieľom dodávať tretím stranám nadbytočnú bezuhlíkovú energiu, ktorú spoločnosť Henkel nebude sama potrebovať. Tým sa vyhneme emisiám spôsobeným našou vlastnou činnosťou a umožníme aj tretím stranám vyhnúť sa potenciálnym emisiám poskytnutím čistej energie. Dodávkami takejto energie druhým sa naša prevádzka stane priateľskejšou voči klíme.
Popritom sa chceme podeliť o náš záväzok stať sa priateľskejšími voči klíme aj s našimi partnermi a dodávateľmi. Očakávame, že aj oni pristúpia k redukcii emisií CO2 v celom dodávateľskom reťazci. Preto sme si vytýčili ambiciózny cieľ do roku 2030 znížiť uhlíkovú stopu našich surovín a obalov o 30 % na tonu produktu v porovnaní s rokom 2017.
Spoločnosť Henkel si na základe svojich dlhodobých cieľov stanovila konkrétne ciele znižovania emisií. Tie schválila aj iniciatíva Science Based Targets (Ciele založené na vedeckých poznatkoch), pretože sú v súlade s úrovňami potrebnými na plnenie cieľov Parížskej dohody na obmedzenie globálneho otepľovania na 1,5 °C.
Prinášame inovácie pre budúcnosť našej planéty
Samozrejme, nové príležitosti hľadáme popritom, ako vyvíjame inovatívne produkty a technológie, ktoré umožňujú našim zákazníkom znížiť svoju vlastnú uhlíkovú stopu. To je mimoriadne dôležité, pretože naše produkty sa v domácnostiach a v priemyselných procesoch používajú milióny ráz denne – a analýza životného cyklu preukázala, že za väčšinou uhlíkovej stopy súvisiacej s produktom stojí jeho používanie. Preto sme si ako cieľ stanovili, že pomôžeme našim zákazníkom a spotrebiteľom znížiť emisie CO2 spojené s používaním našich produktov až o 50 miliónov ton.
Pomáhame zákazníkom a spotrebiteľom znižovať emisie CO2
Aby sme motivovali spotrebiteľov k praniu bielizne spôsobom, ktorý je šetrnejší k životnému prostrediu, v divízii Henkel Consumer Brands sme pripravili špeciálne logo s mottom „buďte udržateľní – perte v studenej vode“. Umiestňujeme ho na balenia pracích prostriedkov a chceme ním motivovať zákazníkov k úspore energie pri praní bielizne.
Divízia Henkel Consumer Brands spustila iniciatívu “BeSmarter”. Najprv sa iniciatíva sústredila najmä na vodu ako zdroj. Cieľom je zvýšiť povedomie spotrebiteľov o zodpovednom používaní vody ako dôležitého zdroja. Používaním menšieho množstva teplej vody tiež prispejeme k zníženiu emisií CO2.
Henkel Bonderite Tectalis a dvojkrokový proces umožňujú našim zákazníkom navrhovať automobilové karosérie pozostávajúce z kombinácie ocele a hliníka. Vo výsledku tak môžu výrobcovia automobilov vďaka technológiám lepenia spoločnosti Henkel používať menej ocele a viac hliníka. Ľahšie karosérie umožňujú zvyšovať účinnosť paliva, čím sa zároveň znižujú emisie CO2, ktoré auto vytvára.
Výrazný vplyv
Stať sa priateľským voči klíme znie ako pekná fráza, no ide o prístup, ktorý má potenciál zmierniť globálne otepľovanie do roku 2050 na 1,5°C nad úroveň dosahovanú pred začiatkom industrializácie. V snahe naplniť tento záväzok sa snažíme o výrazný vplyv v oblasti environmentálnej udržateľnosti. Tento záväzok uvádzame do života vďaka tomu, že sme sa chopili výzvy vyplývajúcej z Parížskej dohody ako príležitosti pre kreatívne a inovatívne riešenia, ktoré budú chrániť budúcnosť našej planéty.