23.10.2020  Düsseldorf / Německo

Reštart produktov značiek Nature Box, Gliss Kur a Syoss

Henkel napreduje v udržateľnosti obalov prostredníctvom portfólia produktov Beauty Care

Henkel robí pokroky v presadzovaní koncepcie cirkulárnej ekonomiky prostredníctvom portfólia produktov Beauty Care: v rámci svojej aktualizovanej ponuky troch veľkých značiek Nature Box, Gliss Kur a Syoss robí v súčasnosti Henkel zásadné kroky v oblasti obalových materiálov. Vďaka vylepšeným vlastnostiam obalových materiálov z hľadiska udržateľnosti, napr. vyššiemu percentu recyklovaných plastov použitých na výrobu nových obalov, spoločnosť Henkel úspešne pokračuje v znižovaní jej negatívneho vplyvu na životné prostredie.

Vynovená ponuka značiek Nature Box, Gliss Kur a Syoss sa nesie v znamení dôležitých krokov smerom k udržateľnejším obalovým materiálom a ešte silnejšiemu portfóliu.

„Sme pevne rozhodnutí ísť cestou cirkulárnej ekonomiky a postupne napĺňať naše ambiciózne ciele nastavené do roku 2025. Reštart portfólia našich najsilnejších značiek je v tomto smere skutočným míľnikom, pretože prináša komplexné zmeny celého portfólia z hľadiska trvalej udržateľnosti,“ hovorí Philippe Blank, riaditeľ pre cirkulárnu ekonomiku divízie Henkel Beauty Care.

Ďalšie obaly na báze Social Plastic®

Od septembra tohto roku nesie značka vlasovej a telovej kozmetiky Nature Box pečať ECOCERT, čo znamená, že spĺňa normy certifikácie COSMOS-NATURAL pre prírodnú kozmetiku. Tento certifikát potvrdzuje, že všetky produkty Nature Box obsahujú minimálne na 98 % zložky prírodného pôvodu (vrátane vody). Okrem toho sú všetky tieto produkty založené na vegánskych receptúrach, čiže nielenže neobsahujú žiadne zložky zvieracieho pôvodu, ale ani žiadne syntetické farbivá a/alebo silikóny (v závislosti od konkrétneho typu produktu). Aktualizáciou produktov značky Nature Box spoločnosť Henkel zároveň urobila ďalšie kroky v spolupráci so sociálnym podnikom Plastic Bank. Nature Box je prvá značka kozmetiky zameranej na krásu tela, ktorá kompletne prichádza na trh výlučne v obaloch vyrobených zo „sociálneho plastu“: všetky nádoby portfólia Nature Box sú z 98 % vyrobené z materiálu Social Plastic® – plastu zozbieraného chudobnými ľuďmi ešte predtým, než sa stihne dostať do oceánov a vodných ciest. Henkel v súčasnosti pracuje na tom, aby nahradil aj zvyšné 2 percentá, ktoré tvorí panenský plast pridávaný kvôli farbe fliaš, recyklovaným materiálom. Za týmto účelom spoločnosť momentálne realizuje testy nosiča farbiva na báze materiálu Social Plastic®.

Priekopnícke riešenia v oblasti recyklovateľných čiernych obalov

Čierna farba na uhlíkovej báze, ktorá sa často používa na výrobu čiernych obalov, bežne predstavuje pre recyklačný hodnotový reťazec veľkú výzvu, lebo recyklačné systémy majú vo všeobecnosti problém takýto materiál identifikovať a správne odseparovať. Minulý rok prišla spoločnosť Henkel s prvým recyklovateľným obalom z čierneho plastu, čím vytvorila inovatívne riešenie, vďaka ktorému sú čierne obaly teraz udržateľnejšie. Od septembrového reštartu sú charakteristické čierne obaly produktov vlasovej kozmetiky Syoss od spoločnosti Henkel plne recyklovateľné práve vďaka inovatívnemu farbivu bez obsahu uhlíka. Okrem toho sú všetky fľaše na šampóny tejto značky vyrobené z 98 % z recyklovaných materiálov (s výnimkou viečka).

Čoraz vyšší podiel recyklovaných plastov

Henkel prostredníctvom zásadnej aktualizácie svojich známych značiek Schwarzkopf a Gliss Kur navyše zvyšuje podiel recyklovateľných materiálov naprieč celým svojím portfóliom produktov. Zatiaľ čo nové PE fľaše na šampóny a kondicionéry obsahujú 30 % recyklovaných materiálov, recyklované materiály PET fliaš na šampón a kondicionér Express Repair predstavujú až 97 percent. Všetky fľaše sú stopercentne recyklovateľné a vďaka menšiemu množstvu metalických fólií sa navyše zjednodušil aj celý recyklačný proces. Okrem toho sú teraz čierne viečka vyrobené z materiálu bez obsahu uhlíka, čo v praxi znamená, že sú tiež plne recyklovateľné.

Ambiciózne ciele vo sfére obalov

V rámci svojich snáh o trvalú udržateľnosť a cirkulárnu ekonomiku si spoločnosť Henkel stanovila do roku 2025 ambiciózne ciele: 100 % obalov na výrobky spoločnosti Henkel bude recyklovateľných a znova použiteľných** a pri obaloch na spotrebný tovar zároveň spoločnosť zníži objem panenských plastov založených na fosílnych zdrojoch až o polovicu. Spoločnosť chce okrem toho prispievať aj k tomu, aby sa plastový odpad nedostával do prírody.

Na ceste k týmto cieľom majú tri divízie spoločnosti Henkel za sebou už viaceré úspechy. Spoločnosť nedávno znova zvýšila podiel recyklovaných obalových plastov a mnohé obaly spoločnosti Henkel sú už teraz vyrobené 100 % z recyklovaných surovín. Okrem vývoja trvalo udržateľných riešení vo sfére obalových materiálov spoločnosť Henkel rozvíja aj viaceré obchodné vzťahy a iniciatívy naprieč rôznymi odvetviami priemyslu, ktoré sú zamerané na inovatívne riešenia pre celú sféru obalového priemyslu v duchu cirkulárnej ekonomiky. Spoločnosť napríklad podporuje organizáciu Plastic Bank a je aj členom globálnej Aliancie na ukončenie plastového odpadu (AEPW; Alliance to End Plastic Waste) a Novej plastovej ekonomiky (NPEC; New Plastics Economy).


*okrem viečok, obalov tuhých šampónov na vlasy a nádob alebo túb na sprchovacie gély
**okrem lepidlových produktov, , v prípade ktorých môžu zvyšky lepidla ovplyvniť recyklovateľnosť alebo znečistiť recyklačný tok

Viac informácií o iniciatívach spoločnosti Henkel v oblasti udržateľných obalov nájdete na adrese Udržateľné obaly.

Tlačové správy (149,45 KB)

Henkel robí pokroky v presadzovaní koncepcie cirkulárnej ekonomiky prostredníctvom portfólia produktov Beauty Care: v rámci svojej aktualizovanej ponuky troch veľkých značiek Nature Box, Gliss Kur a Syoss robí v súčasnosti Henkel zásadné kroky v oblasti obalových materiálov.

Zuzana Kaňuchová Henkel Slovensko
Henkel ČR
Henkel Magyarország 
Riaditeľka Korportánej komunikácie CEE zuzana.kanuchova@henkel.com Stiahnuť vizitku Pridať do mojej zbierky